Bécs 2022

Nagyon megörültem, amikor azt láttam, hogy az egyik kedvenc előadóm, Princess Chelsea újra európai turnéra indul. Reménykedtem benne, hogy kis hazánkba is ellátogat, de körbelőtt minket: Szlovákiában, Romániában, Horvátországban, Ausztriában is fellépett. Nem volt kérdés, hogy ha ő nem jön ide, akkor megyünk mi: 2018-ban csak ezért mentünk Ostravába. Időben a bécsi koncert volt a legideálisabb, ami bár vasárnapra esett, hétfő reggel gond nélkül haza tudtunk buszozni még munkakezdés előtt. Megkérdeztem kishúgot, nincs-e kedvük csatlakozni. Volt.

2022. október 23. vasárnap
Reggel a 6:40-es vonattal indultunk, amit éppen sikerült elérnünk. Utólag belátom, hogy jobb lett volna egyszerűen odasétálni a Keletibe, mert így át kellett szállnunk a 3-asról a 4-es metróra, és szinte rohantunk a vonathoz. Induláskor még ködös volt az idő, de ahogy közeledtünk Bécs felé, felkelt és ki is sütött a nap. Útközben az egyetlen izgalom az volt, amikor leszállítottak két menekültet, akik iratok nélkül szálltak fel a vonatra. Ásítozva, meglehetősen álmosan értünk az osztrák fővárosba. Vettünk napijegyet a Hauptbahnhofban, aztán elvillamosoztunk a Hundertwasserhaushoz.

A varázslatos Hundertwasserhaus

Megnézegettük kívülről a házat, ami még mindig csodálatos, annyira szeretnék ilyen házban lakni! Már szinte hagyománynak számít nálunk beülni a ház alatti kávézóba, most is így tettünk, és ettünk az apfelstrudelt.

Kunst Haus

A következő állomás a Sissi múzeum volt, ahova már rég szerettem volna elmenni. Alapvetően érdekes volt, főleg a császári lakosztály, ahol korabeli berendezéseket láttunk és mindent megtudhattunk arról, hogyan élt Erzsébet és Ferenc József, de azért erősen túl lett romatizálva az élettörténetük. Egy szó nem esett a pár szeretőiről meg arról, mennyire elhidegültek egymásról. Fotózni nem lehetett, úgyhogy erről nincsenek fotóim.

Schmetterlinghaus

Nem kellett sokat sétálni a Schmetterlinghausig, ami viszont utólag felesleges pénzkidobásnak tűnik. 9 euróért cserébe bemehettünk egy pálmaházba, ahol a beígért többszáz lepkefajból konkrétan láttunk kettőt, mert az összes többi éjszaka aktív. Szép volt a sok növény meg pillangó, de ennél azért többre számítottam.

Lepke

Ebédelni a Restaurant Führichbe ültünk be, ami gluténmentes étteremként hirdeti magát. Kellemes hely, az ételek is finomak, viszont a pincérünk eléggé ledöbbentett. Amikor megtudta, hogy magyarok vagyunk, elkezdte nyaggatni Foxot, hogy mondjon neki valamit magyarul, de úgy, hogy “c’mon man, say something!”. Cserébe Fox onnantól kezdve magyarul mondott neki szinte mindent, szóval visszakapta, de kicsit fennakadtam ezen. De a kaja legalább tényleg jó volt.

Stephansdom

A Stephansdomba sétáltunk be ezután, de csak az ingyenesen látogatható részt néztük meg. Egy szuvenírshopban fejeztük be a túrát. A botanikus kertbe is el akartunk menni, de már nem maradt rá idő. Helyette bejelentkeztünk a szállásra, ami a Hotel Allegroban volt, a Hauptbahnhoftól nem messze. Kishúgékkal még kimentem a szomszédos kocsmába meginni egy sört. Nagyon hangulatos hely volt, igazi vidéki kocsma hangulata volt, és a pultosnő is nagyon kedves volt. Kishúgék ezután elindultak a buszukhoz vissza Budapest felé, mi meg indultunk a Princess Chelsea koncertre, ami stílusosan a Chelsea nevű kocsmában volt.

Csoportkép

A koncert a meghirdetett 8 helyett 9-kor kezdődött, addig söröztünk. A hotel melletti kocsmában és itt is csak készpénzzel lehetett fizetni, ami elég fura, el is kellett szaladnunk egy automatához, mert nem volt nálunk annyi euró. A koncert jó volt, bár az ostravai jobban tetszett, itt elég sokan voltak – ami egyrészt menő, de kevésbé volt bensőséges a hangulat. Olyan sokan voltunk, hogy még visszatapsolás is volt!

Cigarett duet Jonathan Bree meglepivendéggel

Koncert után egy sörre még maradtunk, vettünk pólót, csak utána mentünk vissza a hotelbe. Sokat nem aludtunk, mert másnap reggel 6:15-kor indult a buszunk haza. Az úton nagyrészt aludtam, és az albiban csak annyi időm volt, hogy lepakoljak és gyorsan megreggelizzek, aztán már mentem is az irodába tréningre. Meglepő módon nem voltam annyira fáradt, mint amire számítottam. De ha mosott szar lettem volna, akkor is megérte volna.